Summa sidvisningar

torsdag 14 februari 2008

Aluma

Ett av de roligare minnen jag har från när jag var nyinflyttad i Malmö var när jag var på väg till mitt dåvarande jobb mitt i city. Jag gick dit och på vägen så slår en hemlös Aluma försäljare följe med mig. Av någon anledning så dras udda fåglar till mig, det har alltid varit så. Nåväl han försökte pracka på mig senaste numret av just Aluma som jag redan hade köpt. Varpå han frågar mig om jag vill höra hans försäljningsteknik. Visst vad kan det nu vara, jo han sjöng en sång som gick "Köp Aluma må som en puma, köp den av mig idag så blir jag glad". Kan fortfarande texten efter 5 år. Om ni träffar mig på krogen så be mig sjunga Aluma sången.

2 kommentarer:

Steelfire sa...

Yes! jag är så stolt över dig gumman. Blogspot äger! hihii.. Tyckte aluma-storyn va jättemysig!

Steelfire sa...

Nu blir det mycket kommentarer så det är bäst att du är snabb med inläggen..