Summa sidvisningar

tisdag 26 februari 2008

Äckliga tanten

Skippade min vanliga 60-minuters prommis hem idag för att det regnade, men ångrade mig nästan när jag satt där på bussen. För snett framför mig så satte det sig en kvinna. Hon såg ut som en vanlig dam 55+ från början. Sen började hon att bita på naglarna. Nej, bita och karva i fingrarna. Alltså, hon gnagde och gnagde på dom stackars fingrarna. Egentligen borde det bara vara köttiga stumpar av dom när hon var färdig. Har aldrig sett en människa som så frenetiskt biter på naglarna. Och då började ju mina tankar vandra. Hon kanske var super nervös för ett samtal hon skulle ha/väntade på. Någon kanske hade dött. Hon kanske var extremt sen för att möta sitt livs kärlek. Vad vet jag. Men i väntan på det stora så förpestade hon min bussresa. Huga.

Inga kommentarer: