Summa sidvisningar

söndag 16 mars 2008

Gå inte i min väg..

När jag är ute och cyklar så är det högst troligt att jag åtminstone flera gånger blir upprörd och visar upp imaginära långfingrar åt folk som förvirrat stapplar rakt ut på cykelbanorna i stan. Men istället för att använda min ringklocka har jag kommit på något mycket roligare, något som är lite mer payback. När en förvirrad jävel stolpar ut i min väg och inte tittar bakåt så tar jag fart och cyklar okristligt nära fotgängaren i hopp om att personen ska hoppa till och säga oj då, ursäkta och bli lite rädd, vilket faktiskt har hänt. Jag använder numera av princip inte min klocka. Jag litar istället på min nya "biking by fear" princip vilket är mycket roligare. Speciellt roligt är det när mammor med överjävliga barnvagnar kommer dragandes ut i mittfåran och tvingas nödbromsa. Det tråkiga är väl att jag trots min despotiska iver att skrämma folk vet att jag endera dagen kommer att köra på någon och bli skriken åt. Men tills dess använder jag strongt min "Biking by fear" tes.

Inga kommentarer: