Summa sidvisningar

tisdag 29 juli 2008

Fucking SJ

Efter sju svåra år kom jag så fram till Bollnäs, efter 16 timmars resande. Ja just det 16 JÄVLA TIMMAR!!. Såklart så skulle ju det bli fel på en bro över Göta Kanal just när vårat tåg står i Linköping och ska åka. Och såklart så måste vi vänta och vänta. Så fick vi hoppa av tåget för att åka buss till Norrköping. Och tror Ni inte att det blir fel på min buss. Vi fick vänta i 2 timmar i Linköping för att komma till Bloody Norrköping. Redan då insåg jag att jag inte skulle komma till Bollan i tid. Väl i Norrköping får vi vänta i ytterligare 2.5 timme på att ett tåg ska komma och köra oss till Sthlm. När klockan var 23.40 rullade vi från Norrköping. Jag missade mitt tåg och fick övernatta i Sthlm på hotell. Sov cirka en timme i ett bastuhett rum och korviga sängkläder. Och såklart så var tåget till Gävle som jag skulle med som skulle gå 6.30 imorse försenat med en halvtimme. Så jag missade ytterligare en förbindelse i Gävle. Fick hoppa av i Söderhamn och ta buss till Bollnäs. Klockan 11 var jag här i morse. Svettig, irriterad och mycket trött. Det känns som om mina ögon är fulla med grus. Ikväll blir det en tidig kväll. Nu vet Ni vad jag har sysslat med. En tågresa som normalt ska ta 8 timmar tog minst det dubbla. Fucking Sj, nästa gång flyger jag.

1 kommentar:

Steelfire sa...

fy fasen vännen, det är ju helt galet. Hoppas du får en härlig tid hemma med dina nära och kära. kram!