Summa sidvisningar

tisdag 1 juli 2008

Singel i 5 dagar

Imorgon åker Muffi till Roskilde och förlustar sig. Första året vi var ihop och han skulle åka var det tandagnissel och svartsjuka från min sida, obefogat of course men var man osäker och bränd så var man. Imorgon när han åker så känns det mest lugnt. Och skönt. Det är skönt att känna känslan av saknad när man har varit ihop i snart sex år. För det gör jag. Så fort han har varit borta mer än en-två dagar, eller när jag har jobbat delad tur, så saknar jag honom. Nu är han ute på bakgården och sätter upp sitt nya tält. Han test-sätter-upp-det så han vet hur han ska göra det på smidigaste sättet imorgon. Det är sånt som kallas framförhållning. Jag skulle aldrig få för mig att testa att sätta upp ett tält i förväg. Jag åker på vinst och förlust. Vaknar jag med tältpinnar i fejjan så gör jag. Opposites attract.

2 kommentarer:

Steelfire sa...

vilket fint inlägg! jag hade också testat pinnarna innan...

Ullis sa...

gud vilken redig kompis du är, som sagt, jag kastar mig ut i det okända och skulle nog inte sätta upp tältet först, så crazy är jag :)