Summa sidvisningar

torsdag 4 september 2008

Modekoll

Har sett/läst att spets är tydligen det hetaste man kan klä sig i i höst. Spets är denna hösts it-grej. Hmm det skulle vara kul om it-grejerna någon gång kunde vara snygga och bekväma. Om man skulle iklä mig spets så skulle jag se ut som kassler. Men jag skulle aldrig få för mig att klä mig i spets så vips var det roliga över. Fast jag skulle iofs kunne låta er få ett garv. Nej, hatt tycker jag ska bli en modefluga. Eller nej, inte en fluga. Något varande. Tänk vad det var stiligt när folk hade hatt på 40-talet. Jag frågade min morfar häromdagen om verkligen alla människor hade hatt på sig då och dom flesta hade det. Ahh, vilken ljuvlig tid. Jag ska fynda mig en hatt. Och medans jag går omkring i min hatt ska jag sjunga mormors gamla dänga "Jag skulle köpa mig en tyrolerhatt, bara därför att, locka fram ett skratt". Eller inte. Jag skulle passa bra i 40-talets Sverige. Med hatt på. Synd bara att alla pratade så pipigt. Ni vet sådär som dom gör i gamla journalfilmer. För det gjorde dom väl?

Inga kommentarer: