Summa sidvisningar

måndag 28 april 2008

Klass 9D

När man gick i skolan så trodde man att det mesta man lärde sig skulle hjälpa en i framtiden och att det mesta man lärde sig var nyttiga saker. Iallafall trodde man det på låg-mellan och högstadiet. Hmm, det är ju inte alls sant. Varför tragglade jag mig igenom liggande stolen? Har jag på allvar haft användning av liggande stolen in något av mina yreksval eller min komvux utbildning, NEJ. Redskaps gymnastik är en annan sak som vi tvingades genomlida. Okej, jag fattar poängen av gymnastik, att man ska röra på sig men att tvingas genomlida aktiviteter man hatade var det nödvändigt? Istället för att hoppa över bockar och dödsföraktade plintar så kunde man väl fått välja vad man ville göra. Var inte grejjen att man skulle röra på sig? Kan ju säga att jag sprang ju jäkligt mycket mer och rörde på mig när vi spelade basket, volleyboll eller fotboll.

I fyran skulle vi bygga byar, slott och skit av papp i stenålderstema. Vad lärde vi oss av det? Att det är skitsvårt att limma tak är det enda jag bär med mig av den upplevelsen. Fysik är en totalt blankt kapitel för en humanist som mig. Tror inte jag lärde mig nåt av vikt på fysik lektionerna. Skönt att man har slutat plugget.

Och det fanns/finns nån statistik som sade att typ 3 av alla i klassen skulle bli homosexuella eller alkisar/knarkisar? Well klass 9D på Gärdesskolan i Bollnäs avgångsår -95 vem är fortfarande i garderoben och vem pimplar tetravin i Schenströmsparken?

2 kommentarer:

Steelfire sa...

Men ullis då, liggande stolen som är så kalasbra! och vem har inte slängt fram en relativitetsteori eller två på fyllan så du får nog tänka om bekräftande fysiken där...

Unknown sa...

hahahahahahaha
I love u bejbi!! :-)