Summa sidvisningar

söndag 20 april 2008

Loffe??


För några år sedan skulle jag o Muffi kolla på ett lokalt band där han känner medlemmarna som ingår. Innan dom spelade Loffe Carlsson, Bill Öhrström och några fler gamla rävar. Kvällen var alkoholstinn och Muffi hävdar att jag stötte på Loffe Carlsson. Ärligt talat, jag är väl inte en sån som stöter på Loffe? Jag kan väl inte ha stött på en man som introducerade hästgarvet i Sverige? Han är ju 100 år äldre än mig. Jag har sedan dess försökt att få Muffi att erkänna att han skojar och att jag inte alls har stött på Loffe. Men icke. Han hävdar i sten att det var precis vad jag gjorde. Jag förbannar mitt svaga öl-sinne men förnekar för mig själv att jag någonsin har stött på Loffe. För det kan jag väl inte ha gjort, eller?

Inga kommentarer: