Summa sidvisningar

söndag 20 april 2008

Soliga sidan av Sverige

Idag tog jag och Muffi en kärlekspromenad i solen. Eller okej, vi gick och handlade på Ica det är vad en kärlekspromenad är efter snart 6 år. Nåväl, det är underbart väder i Malmö idag. Solen skiner från en klarblå himmel, det blåser inte så värst mycket och på dagiset bredvid oss har dom städdag. Då vet man att våren är här. För jag hoppas verkligen att våren har kommit nu.

En annan sak som jag aldrig lär mig är att sminka mig med måtta. När jag står vid spegeln och tar på mig ögonskugga, idag grön, och läppstift, idag en mörkare röd färg, så ser det bra ut. Normalt liksom. När jag sedan kom ut och såg mig själv i en spegel på loppis, vi slank in dit också, så såg jag ut som värsta polacken. Den fina röda färgen var signalröd och gjorde sig inte alls till min hy. Den gröna ögonskuggan gick inte alls ihop med min gröna tunika. Jag såg ut som någon som stod i ett stånd på loppisen, väntade bara på att någon skulle fråga mig vad en skarvsladd eller en sliten porslinsfigur skulle kosta.

Inga kommentarer: