Summa sidvisningar

lördag 24 maj 2008

Atkins

Häromkvällen så kom jag och Elin in på Atkins metoden som hon nu tillämpar som ett experiment. Hon gjorde mig verkligen nyfiken på metoden som, nu nästan alla vet, innebär ett högre intag av fett och större uteslutning av kolhydrater. Jag vart faktiskt sugen på att testa det här ett tag. Mina största problem och fallgropar som jag redan nu är medveten om är att totalt utesluta potatis och bröd för ett bra tag framöver. Och tanken på att äta ägg och bacon som exempel till frukost gör mig illa till mods. För mig så går Atkins dieten emot allt jag någonsin lärt mig om kosthållning och dylikt. Men om det funkar för Elin efter hennes testperiod är över så är jag redo att ge det ett försök. Måste först googla lite fakta om dieten. Och sedan så börjar en mental förberedelse fas. För om jag ska ge mig in i det så ska jag göra det ordentligt. Fan, jag vill att det ska komma en diet där man enbart ska leva på chips och portello!!

1 kommentar:

Steelfire sa...

bra bra gumman, resultatet för en veckas diet kommer på måndag. Du ska få några finfina atkins-recept av mig sedan... kram