Summa sidvisningar

torsdag 15 maj 2008

Hjälp?!

Fy fan vilken hemsk dröm jag hade inatt. Till och med när jag tänker på den nu, mitt på dagen när det är ljust så ryser jag till. Jag drömde att jag hade flyttat till Bollnäs och höll på att packa upp i min nya lägenhet. Det var kväll och det snöade. Jag fick ett telefonsamtal och gick in i hallen för att svara. När jag pratat färdigt gick jag tillbaka till sovrummet där jag höll på att packa upp och alla sakerna hade flyttat på sig. En del saker låg på golvet, en del på skrivbordet men inget låg där jag hade lagt det från början. Då började också någon att skrika i min lägenhet. Ett spökskrik skriade samtidigt som röster viskade på mig. Ja ni hör ju det var helt sjukt. Iallafall så ringde det på dörren och det var Martina som jag jobbar med som kom och skulle hälsa på. I panik sprang jag och öppnade i bara nattlinne och morgonrock. Hon hörde också skriken och tillsammans så sprang vi ut i den mörka och snöiga Bollnäs-natten. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer än att jag inte kunde sova hos henne, det var ingen hemma hos mamma eller pappa utan jag var tvungen att åka buss hela natten tills någon kom hem. Och imorse när jag vaknade så stod håret mitt på huvudet rakt upp, som Stig-Helmer fast inte en tofs utan en packe med hår. Undrar vad drömmen betyder?

1 kommentar:

Marie sa...

Vet du att jag ryste som fan när jag läste detta..värsta thriller manuset ju!!!